הגדרת google apps כגיבוי לexchange

Post date: Nov 17, 2010 9:19:19 AM

שלב ראשון פתחנו חשבון ב-Google Apps. כיוון שמדובר בארגון קטן, הסתפקנו בגרסה חינמית של השירות. הזנו את פרטי הדומיין ואישרנו שאנחנו אכן הבעלים שלו על ידי יצירת CNAME record המפנה ל-google.com.

בשלב הבא הוספנו על רשומות ה-MX הקיימות של הדומיין MXים נוספים, הפעם אלה של גוגל. למען הסדר הטוב, הגדרנו את העדיפות של שרתי ה-MX “המקוריים” כ-0 (ראשונים בתור לקבלת דואר נכנס) והרשומות הנוספות הוגדרו בעדיפויות 1,5 ו-10 על פי ההוראות ב-Apps. את ה-TTL קבענו על 3600 שניות (למקרה שנרצה לשנות בהמשך ולחסוף לעצמנו זמן עדכון – propagation).

התוצאה הסופית שקיבלנו: שרתי ה-MX שלנו ראשונים בעדיפות ואחריהם הרשומות של Google Apps באופן כזה, כי במידה והשרת השולח אינו מצליח להתחבר ל-Exchange של הארגון, יעביר את ההודעה אל תוך ה-Apps.

השלב האחרון הוא הגדרת המשתמשים ב-Google Apps. כמובן שאפשר להסתפק גם במשתמש אחד שכתובתו תהווה catch-all, כלומר, כל הדואר המתקבל בדומיין יועבר לתיבה זו. כיוון שמדובר בארגון קטן, הגדרנו בתוך דקות ספורות את התיבות הרלוונטיות ואפילו יצרנו רשימות תפוצה.

בזאת הסתיימה ההתקנה וכעת יש לנו גם גיבוי לדואר אלקטרוני. כל מה שנשאר, במידת הצורך והרצון, הוא להגדיר את התיבות של Apps כתיבות POP3 באאוטלוקים של העובדים.